PussyHat lue strikkeoppskrift på Norsk

English version here.


Raskere versjon her.

Women's March i Norge:
på 21. januar 2017.


For mer informasjon om luen, søk 
The Pussyhat Project sin webside,
som støtter den 
Women's March on Washington DC 
på 21. januar 2017.

Originale oppskrift er også på Ravelry, her.




Med maskesting får du en usynlig søm!




Garn: Ca. 75g rosa garn 18m/10cm. Jeg brukte Odin, Viking of Norway

Pinner: 3,5mm & 5mm rundpinner eller strømpepinner

Strikkefasthet: 16m x 22p = 10cm x 10cm glattstrikk


Oppskrift

Med 5mm pinner, legg opp 88 masker. 

På originale oppskriften, får arbeidet 100 masker. Jeg bestemte meg for å lage min egen versjon fordi jeg har ganske tykk hår og strikkeluer blir ofte for løse etter tid.

Bytt till 3,5mm pinner og strikk 2 rett, 2 vrang. til arbeidet blir 12cm.

Bytt til 5mm, strikk 1 pinner og øk til 100 masker jevnt fordelt - da blir det ca. strikk 8, øk 1.

Strikk til arbeidet er 22-23cm fra nederste kanten.

Bruk maskesting til å sy sammen. 


Til å strikke på rette strikkepinner 

Original oppskrift: 
Bruk 5mm pinner til å legge opp 50 m, strikk 2 rett, 2 vrang til arbeidet blir 12 cm. 
Bytt till 5mm pinner, strikk 1 pinne rett, 1 pinne vrang til arbeidet blir 33-34cm. 
Bytt til 3,5mm pinner, strikk 2 rett, 2 vrang til arbeidet blit 43-44cm. 
Fell av
Brett og sy sammen.

Min versjon: 
Bruk 5mm pinner til å legge opp 44 m.
Bytt till 3,5mm pinner. Strikk 2 rett, 2 vrang til arbeidet blir 12 cm. 
Bytt till 5mm pinner. Strikk 1 pinne rett, 1 pinne vrang til arbeidet blir 34-36cm.
Bytt til 3.5mm pinner. 
Strikk 2 rett, 2 vrang til arbeidet 44.46cm. 
Brett og sy sammen.


Comments

Popular Posts